+36 30 355 0880

0-24 Tudástár

Témakörök:



Új ügyfeleknek












Meglévő ügyfeleknek














Önmüködő honlap












Érdekességek











Találj meg minket a Google+-on

Domaint Tippek, Domain ötletek
Egyszerűen kitűnő. Végre egy szolgáltató aki nem csak kullog az igények előtt, hanem minőségi szolgáltatást teremt
Domain Regisztráció
Date published: 10/31/2012
5 / 5 stars

Email hatékonyság mérése Google Analytics -el




 

Ugye már használod a Google analytics ingyenes áldását a honlapodnál? Fel sem merülhet, hogy nem. Hiszen mi mással tudhatnád meg, hogy az oldaladra érkező látogatók mit csinálnak? Honnan máshonnan tudhatnád meg, hogy aki nem vásárol az miért nem? Honnan máshonnan tudhatnád meg, hogy mit kell javítani, fejleszteni a honlapodon?

Az átlag ember megérzésből dolgozik. A vállalkozó a tényeknek és adatoknak hisz. Márpedig vállalkozónak tartalak, azért érdeklődsz a e-mailek hatékonyságának mérése iránt.

 

Google analytics mérés

A mérés első lépése, hogy beilleszted a mérőkódot a honlapodba. Innentől kezdve a többit a szoftver intézi.

Alapvetően a honlapod különböző url címei alapján végzi a mérést. Így nem kell mindig minden új oldalhoz hozzáadni. Viszont amikor nem a honlapodon van a látogató, akkor nem fogod tudni, hogy mit csinál. Ilyen ismeretlen terület az e-mail.

Azt még tudod, hogy hogyan jutott el a hírlevél feliratkozáshoz a látogatód, arról viszont sokkal kevesebb adatod van, hogy a kiküldött hírlevelekre hogyan reagál.

A jó hír, hogy van megoldás. Megmutatom, hogyan tudod fényárba borítani ezt a sötét területet.

Amúgy tudtad, hogy az analytics fiókodat már ios -ről is kezelheted?

 

E-mail hatékonyság mérés

 

A mérés alapja az lesz, hogy létrehozunk olyan egyedi url címeket, amik alapján pontosan meg tudjuk határozni,hogy honnan jött a látogató. Ezeket a speciális url címeket UTM kódoknak hívják.

Valójában semmilyen változást nem kell véghezvinned a honlapodon, csak más url címmel hivatkozol a honlapodra, mint eddig. Az url cím fogja tartalmazni azokat az adatokat, amik alapján az analytics szépen követni tudja a látogatót.

Ezeket az url címeket nem csak a hirleveledben, de akár a Facebook oldaladon is használhatod.

 

Nézzük gyakorlatban.

Ha eddig ez volt a honlapod url címe: http://www.domainflotta.hu, akkor a kampány méréséhez ilyesmi url címet fogunk használni:  http://www.domainflotta.hu/?utm_source=hirlevel&utm_medium=email&utm_campaign=tarhely

Ez pl.: A google barát tárhely hírlevélben kiküldött egyik link.

 

Az UTM kódok alkalmazása

Az UTM kódok segítségével olyan módon tudjuk felparaméterezni a landoló oldalak URL címét, hogy az lényegesen több információt adjon az Analytics felé és így nekünk is.

A speciális URL címekben megadhatók olyan paraméterek, amelyek azonosítják a kampányt, a médiumot, a forrást, de akár még a kulcsszót is, amelyre a kattintás érkezett (ha például egy PPC kampányról beszélünk). Ezek a paraméterek tehát az utm_ kódok. Lehetséges ilyen paraméterek a következők:

  • utm_source: (kötelező) A kampány forrása. Tetszőleges szöveg kerülhet ide (az URL-ben kódolva lesznek az ékezetes karakterek, mi jobban szeretjük ezért ékezet nélküli kifejezéseket). Például: Yahoo, vagy karacsonyi-email, termekkatalogus-pdf, affiliate-01, banner-partner, stb.
  • utm_medium: (kötelező) a hasznát médium neve. Tetszőleges szöveg kerülhet ide is. Például: PPC, e-mail, PDF, banner, stb.
  • utm_campaign: (kötelező) Az adott kampány megnevezése. Szintén tetszőleges szöveget írhatunk ide. Például: karacsonyi-akcio, mikulas-kampany, stb.
  • utm_term: A hirdetett kulcsszót is megadhatjuk és akkor azt is látjuk, hogy az adott kulcsszóra hányan kattintottak. Például: barna-kenyér
  • utm_content: A kampányban használt tartalom megadása. Ha például azonos kampányhoz többféle szöveget is használunk és mérni szeretnénk, hogy melyik hogyan szerepel. Például: szoveg-1

 

Kampány mérő URL generálása

Szerencsére azokra is gondoltak, akik szeretnék ezt kényelmesebben használni. A Google analyticsnek van egy generátora, amivel ilyen url címeket készíthetünk egyszerűen.

UTM URL generálása egyszerűen

Ha találtál valami hasznosat a cikkben, nyomj egy tetszik gombot:

mennyire vagy ügyes domaines?

Kérlek írj egy köszönömöt, ha tetszett!

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Mi ez, hova kerültem?

A domainflotta.hu honlap tudásbázisát nézed éppen. Rengeteg leírást és szoftveres segítséget adunk, amivel megnövelheted a forgalmad. Vagy épp megvalósíthatod az ötleted.




domain tárhely regisztráció



Ezeket már olvastad?



8 trükk amivel meghódítod a YouTube csúcsát

Ehhez elõször kicsit vissza kell ugranunk az idõben 2005-be, amikor is a&nbs...

Megnézte: 65286 ember
Fejléc elõhívása különbözõ levelezõben

E-mail fejlécek megjelenítése - felhasználói segédlet - Tartalomjegyzék E-mail fejl...

Megnézte: 33191 ember
Levelezés saját domain névvel - Gmailen keresztül

Ez az információ már elavult. A Google megszüntette a Gmail összek&ou...

Megnézte: 32924 ember
Hogyan tudom rendezni az anyagiakat?

A rendelés díjának befizetésérõl:A rendelésed rögzítésekor küldünk e-mailben egy prof...

Megnézte: 24356 ember
Hogyan tudom elolvasni a leveleimet?

  Böngészõ segítségével Hogyan? A következõ webcímre látogass el e...

Megnézte: 23773 ember
Mysql optimalizálás és honlap gyorsítás

Ebben a cikkben fõleg technikai információkat fogunk megosztani arról, hogy a mysql lekérése...

Megnézte: 19557 ember
Email cím létrehozása sajátkezüleg (videó)

Az alábbi videóban bemutatom neked, hogy tudsz létrehozni saját magadnak új email címet a ho...

Megnézte: 19351 ember
Regisztráció tematikus katalógusokba

Linkgyûjtemény | Tematikus Linkek | Link regisztrációA linkgyûjteményekbe és te...

Megnézte: 18945 ember
Adwords kupon ingyen

Használj kupon kódokat, hogy teszteld az elsõ kampányod sikerét. ...

Megnézte: 17474 ember
Hogyan tudom beállítani e-mail postafiókomat Microsoft Outlook környezetben?

Eszközök menü / E-mail fiókok menüpont E-mail fiókok: Email: Új e-mail fiók Kiszolg...

Megnézte: 16025 ember