+36 30 355 0880

0-24 Tudástár

Témakörök:



Új ügyfeleknek












Meglévő ügyfeleknek














Önmüködő honlap












Érdekességek











Találj meg minket a Google+-on

Domaint Tippek, Domain ötletek
Egyszerűen kitűnő. Végre egy szolgáltató aki nem csak kullog az igények előtt, hanem minőségi szolgáltatást teremt
Domain Regisztráció
Date published: 10/31/2012
5 / 5 stars

Kereső optimalizálás lépésről lépésre




 Érdekel, hogy hogyan tudod saját magad elérni, hogy a honlapod elől legyen a keresőkbe? Tudni akarod, hogy mi az a tudás amivel mások több százezer Ft -ot spórolnak reklámon?

Akkor olvasd el ezt a cikket!

 Különösen akkor, ha honlapod van és elégedetlen vagy a forgalmával.

 


1. Lépés: Konkurencia elemzés

Elsőként érdemes körülnézni a konkurenciánál. Sokat tanulhatunk belőle és könnyen észrevehetjük, hogy miben lehetünk jobbak. Keress rá azokra a kulcsszavakra, témákra, kifejezésekre, amikre elől szeretnél lenni a keresőkben. Találni fogsz olyanokat is, amik nem üzleti konkurenciáid, de most csak az a lényeg, hogy a számodra fontos kulcsszóra elől van a honlap.

Eszközeid:

A vetélytársak avagy a  Konkurencia felkutatása azért hasznos, mert olyan téma ötleteket ad, amivel érdemes foglalkoznunk. Felesleges erőt fektetni egy olyan témába, aminek már van szakértője sok száz hasznos cikkel. Gyorsabb sikereket érhetsz el azzal, ha keresel egy speciálisabb témát és annak leszel a szekértője. Így több látogatód lesz és gyorsabban jön a folytatáshoz szükséges siker.

A konkurencia értékes forrása továbbá az értékes kulcsszavaknak és annak, hogy hogyan is érdemes kialakítanod a honlapod szerkezetét.

Ezeket vizsgáld:

  • A számodra fontos kulcsszó hol és milyen formában szerepel a honlapon, milyen gyakorisággal és milyen szövegkörnyezetben
  • Nézd meg hol szerepel a kulcsszó a többi honlapon Pl.: a képek nevében, linkekben, title, meta stb
  • Az általad értékesnek tartott kulcsszavakon kívül, milyen más kulcsszót tartalmaznak ezek az oldalak.
  • Találsz-e frissülő tartalmat az oldalakon és ha igen, azok milyen gyakran frissülnek. Nézd meg azt is,  hogy milyen egyéb kulcsszavakat használnak a tartalmak címeiben.
  • Nézd meg az oldalon azokat az elemeket, amiket egyből észrevettél. Jól kiigazodsz az oldalon, jól reklámoz?
  • Van Facebook, Google + összekötés?
  • Használ beágyazott youtube videókat?

 

2. Lépés: Tárhely kiválasztása

A tárhely kiválasztása több szempontból is igen fontos, hiszen bármilyen jól optimalizáljuk is a honlapunkat, ha az olyan szerveren van, amitől a Google hátrébb sorol minket. Ha ilyen tárhelyet választottunk,  nem teszünk mást mint kitartóan lapátolunk hóesésben. Ennek gyakorlati okai vannak.

 SOHA ne kövesd el az alábbi hibákat:

  • Külföldi szerveren van a honlapunk. Igaz, hogy olcsóbb, de a Google ip címek alapján dobja ki a találatokat, ami azt jelenti, hogy a magyar kereséseknél azok a találatok fognak elsőként megjelenni, amik magyar szerveren vannak A mi oldalunk csak utánuk kullog.
  • Ingyenes tárhelyen van a honlapunk. Ennek egyszerű oka van. A Google nem szereti, ha elárasztják olyan oldalakkal, amik manipulálni akarják a találati listát. Neki ez létkérdés. Egy ingyenes tárhelyre akár több ezer olyan oldal is elhelyezhető, ami ezt akarja megvalósítani. A másik talán még lényegesebb ok, hogy a Google számára az a fontos, hogy találatként értékes oldalakat adjon, vélhetőleg ezek az oldalak nem ingyenes tárhelyen találhatóak. Nagyságrendileg igaza is van. Egy komoly oldal nem sajnálja az a pár ezer forintot, hiszen jóval többet termel.
  • Gyakori szerver leállások ráadásul sok idő telik el, mire észlelik és megoldják a hibát. No komment
  • Ha a tárhelyünk nem külön virtual szerverként üzemel. Ugyanis, ha csak simán megosztanak egy tárhelyet úgy, hogy mindenki vásárol egy rész és azon futtatja a weboldalt, akkor ezek az oldalak szimbiózisban élnek. Ha az egyik honlap a sok ezerből csinál valami olyat, amit a Google büntet, akkor a szerveren lévő többi oldal is kap ebből a büntetésből. Ha külön virtual szerveren vagyunk, akkor minket nem érint más hülyesége. Nem rontják el pillanatok alatt a kemény munkánkat.
A fenti kritériumoknak minden magyar tárhelynek meg kell felelnie, de mi még ezt is megfejeltük:

További fontos követelmények:

  • Lehessen aldomaint létrehozni. A domainflotta ügyfelei tetszőleges aldomaint hozhatnak létre, amit aliasként vagy osztott tárhelyként használhatnak.
  • Legyen szerver szintű látogatottsági statisztika. A domainflotta ügyfelei jelszóval védett szerver szintű statisztikát kapnak
  • Legyen lehetőség osztott tárhely létrehozására. Ez azt jelenti, hogy egy tárhelyen tudjak több domain névvel önálló oldalakat futtatni, ne keljen minden domain névhez külön tárhelyet vásárolni. A domainflotta ügyfelei forgalomtól függően, akár 10 önálló honlapot is futtathatnak önálló domain névvel a saját virtuális szerverként működő tárhelyükön.
  • Legyen lehetőség a php.ini állítására, hogy saját magunk tudjuk testre szabni a virtual szervert a honlapunknak leginkább megfelelően. A domainflotta minden ügyfele a tárhelyén található /conf mappában tudja szerkeszteni ezt a fájlt. Ráadásul meg is tanítjuk, hogy mire is jó.
  • Tudjunk .htaccess fájlt használni, mert csak ezzel a fájlal lehet megoldani a keresőbarát átirányításokat (301 redirect) és csak ezzel a fájlal lehet megvalósítani a keresőbarát url használatát a honlapunkhoz. Természetesen ez is jár a domainflotta ügyfeleinek.
  • Legyen a szerveren publikus mappa. Ez a mappa arra szolgál, hogy ide tesszük azokat a fájlokat, amiket elérhetnek a webről. Azok a fájlok, amik nem itt vannak, mások számára elérhetetlenek. Így nem csak a nem kívánt fájlokat tudjuk elrejteni, de lehetőségünk van olyan szoftvereket használni, amik sokkal biztonságosabbak és imádják a keresők.

A domainflotta a fenti szempontok figyelembevételével alakította ki a szolgáltatását, amit Google barát tárhelynek nevezett el. Nézzen szét tárhelycsomagjaink között. Garantálom, hogy nem az áraink miatt fogsz szeretni minket.

 

3. Lépés: Domain kiválasztása

  Már a csapból is a folyik, hogy egy jó domain névvel rendkívül pozitívan befolyásolhatjuk a keresőkben elért helyezésünket. Amennyiben a kulcsszavunk megegyezik a domain névvel, az nem csak egy beszédes domain nevet takar, nemcsak a Google fog előrébb rangsorolni, de minden ránk mutató link egyből, a linkre rakott kulcsszavak szerepét töltik be.

Nem véletlen, hogy minden nap újabb eladási rekordok születnek (seo.com, poker.com). Sajnos ezt mások is tudják és hamar le is foglalták a legjobb neveket. Mi akik későn kaptunk észbe, már csak a maradékon osztozhatunk. A helyzet mégsem reménytelen. Van több lehetőségünk is:

  • Vásárolhatunk olyan domain neveket, amik nem .hu végződésűek, viszont tartalmazzák a számunkra fontos kulcsszavakat. Jelenleg (2010) van is egy ilyen akció a www.domainflotta.hu oldalon. Bővebb információ: Hogyan kereshetek több százezret egy 2200 Ft -os domain névvel ?

  • Találhatunk olyan szabad domain neveket, amikben megtalálható a kívánt kulcsszó. Igaz nem teljes egyezés, de sokkal jobb helyezést érünk el a domain kulcsszóra a www.domainflotta.hu oldallal, mint a www.netlight.hu céges oldalunkkal. Ennek az az oka, hogy a www.domainflotta.hu domain névben megtalálható a kulcsszó. Fontos szempont, hogy amennyiben lehetséges a kulcsszóval kezdődjön a domain név

    Néhány ötlet: domain24.hu, domainMESTER.hu, Adomain.hu stb De használhatunk kötőjelet is: doman-24.hu, domain-regisztracio.hu. A kötőjeles domain neveket a google szóköznek veszi, így a domain regisztráció kulcsszóra a legjobb domain név a domain-regisztracio.hu. 

A jó domain név kiválasztása azért is fontos, mert később már nem lehet megváltoztatni, hiszen kiépülnek a ránkmutató linkek, amik tartalmazzák a domain nevünket.

Cégek esetén javasolt legalább 2 domain nevet választani. Az egyik név maga a cégnév, amihez e-mail címeket igénylünk, ráírjuk a névjegykártyára stb. A másik domain név pedig amire elől leszünk a keresőkben.
Pl.: A cégünk neve NetLight Consulting kft. A céges domain: www.netlight.hu. A domain regisztrációval foglalkozó részlegünk címe: www.domainflotta.hu.

Nálunk a 2 domain 2 különböző oldalt takar, de nyugodtan meg lehet oldani ezt egy honlappal is. A kulcsszavunkat tartalmazó domaint használjuk a neten, erre épülnek ki a linkek és ez kerül be az online "vérkeringésbe". A másik céges domain nevet pedig használjuk a hivatalos céges iratokon, névjegykártyán valamint céges e-mailnek.


4. Lépés: Adj Értéket. Legyen jó a terméked vagy a szolgáltatásod

Miután kitaláltuk, hogy mi lesz az oldalunk célja, hogy ki lesz a célközönség még vissza van egy igen fontos lépés a HOZZÁADOTT ÉRTÉK, mely nem csak a jó vállalkozás alapja, de garantálja a látogatószám növekedését is.

Ha az oldaladon lévő információk érdekesek és hasznosak, akkor a látogatóid szeretni fogják. Időt töltenek az oldalon és ezzel jelzik a keresőnek, hogy az oldal értékes. Így egyre előrébb fog kerülni a ranglistán. Ráadásul önmagától megindul a külső linkek kiépülése az oldalra, hiszen mások fognak rád hivatkozni, mint a téma szakértőjére.

A hozzáadott érték nem csak keresőoptimalizálás szempontjából fontos, akár ezen is múlhat, hogy sikeres lesz e az online az oldalunk vagy sem. Szánjuk erre a méltatlanul elhanyagolt lépésre kellő időt.

 

5. Lépés: Regisztrálás

Ha készen van az oldal első változata, akkor első lépésként regisztráljuk azt a keresőkbe. Ma már nem olyan fontos ez a lépés, de semmit nem vesztünk azzal, ha megcsináljuk.

Google

http://www.google.co.hu/addurl.html

A bejelentés és a Google kereső adatbázisába történő bekerülés között minimum pár nap, maximum 6-8 hét is eltelhet, várjunk türelemmel.

Ezek után készítsük el a honlaptérképet, ami egy sitemap.xml fájl. Ezt kell feltölteni a Google keresőnek, hogy probléma nélkül megtalálja minden tartalmunkat.

A sitemap készítéséről itt olvashatsz.

Hova felesleges regisztrálnod?

Van néhány olyan oldal, amire fölösleges az áramot pocsékolni, ha a weboldalak keresőkbe regisztrálása a célunk:

  •  Gyakorlatilag ma már mindegyik a Google keresőn kívül.

Egyéb regisztráció



Sokkal gyorsabban felbukkanhatunk a keresőkben (igaz,csak áttételesen), ha más, a kereső programok által jóval gyakrabban indexelt oldalakon helyezünk el linket, így közvetetten eljuthatnak látogatóink oldalunkra (a kulcsszó alapján a "közvetítő" oldalra jutnak, ahonnan már link mutat ránk.) Ha sietünk, lényeges megnézni, hogy a kiválasztott "közvetítő" oldal mennyire könnyen elérhető pl. a Google számára , mennyire gyakran frissül, mikor látta utoljára a Google Inc. keresőrobotjai (rákeresve az oldalra megjelenik az utolsó letapogatás dátuma, ha az az elmúlt pár napon belül történt.)

Hasonló eredményt érhetünk el, ha webhelyünk Nyitólapján megjelennek a legújabb oldalak (címmel, rövid leírással, részlettel): ezeket meglehet, hogy még nem indexelték be a keresők, azonban a nyitóoldalt minden bizonnyal, így jóval hamarabb megjelenhet a szükséges Kulcsszavakkal webhelyünk a találati listákban.

 

6. Lépés: Tartalom megírása

A keresőben tartósan akkor tudunk jó helyezést elérni, ha a weboldalunk tartalma megfelel a keresők által támasztott speciális követelményeknek, valamint maga a honlap is úgy lett megírva, hogy keresőbarát legyen (ne rejtse a tartalmat, keresőbarát urlek stb )

  • Ha magunk készítjük el a weboldalt, akkor figyeljünk oda, hogy ne használjuk a tiltott technikákat és mindemellett a webes szabványoknak megfelelően írjuk meg az oldalt
  • Ha fejlesztetünk egy weboldalt vagy igénybe vesszük a domainflotta ingyen honlap akcióját, akkor már csak a tartalom megírására kell koncentrálnunk. Valamint a webhely struktúráját kell kitalálni, ami nem más mint az az út, amin a látogatót végig akarjuk vezetni.

A tartalom kialakításánál érdemes figyelembe venni azt, hogy a választott kulcsszavak minél gyakrabban szerepeljenek a szövegben, ráadásul úgy hogy ne rontsák a szöveg tartalmát

Bővebben a tartalom kialakításáról >>.

 

7. Lépés: Linknépszerűség növelése

Linképítés meghatározó pont minden oldal optimalizálása során. Az arányok eltérőek, hogy mely oldalnál, milyen súlyt kapjon a SEO munkában a link-building, de a tartalom minden esetben az elsődleges. 

Az oldalunkra mutató hivatkozásokat legegyszerűbben a katalógus linkekbe történő regisztrálással tehetjük meg. Jó módszer lehet az is, ha megnézzük milyen oldalak vannak a témakörünkben és megkérjük őket, hogy tegyenek ki egy értékes cikket az oldalukra, amit mi írtunk és szerepel benne az oldalunkra mutató link is.

Hasonló jó módszer lehet, ha ilyen tartalmat írunk más Google+ és Facebook oldalakra, illetve megkérjük az elégedett ügyfeleinket, hogy írjanak rólunk az üzenőfalukra.

Mind, mind értékes hivatkozás lesz az oldalunkra. Ez pedig annak a rakétának az üzemanyaga, ami a találati lista élére repíti az oldalunkat.


További információk a linknépszerűség növeléséről >>

 

8. Lépés:  Frissítés

A friss tartalom két szempontból is nagyon fontos. Egyik, hogy azok az oldalak, amik ritkán frissülnek hajlamosak hátrébb csúszni a találati listán. A másik, hogy minél gyakrabban frissül az oldalunk, annál több tartalom van rajta és annál több látogatónk lesz. A konkurenciád pedig képtelen lesz lépést tartani veled.

A lényeg, hogy a látogatóknak szóljon a tartalom, de lehetőleg olyan témákról, amikre az emberek keresnek. Így biztos lehetsz benne, hogy minden fontos kulcsszót tartalmazni fog az így elkészült cikk.

 

9. Lépés. Evolúció: növekedés vagy pusztulás

Ha készen vagy mindezzel, akkor még nem végeztél. Most jön a legjobb rész. Folyamatosan követed a honlapod fejlődését. Nézed a statisztikákat és próbálsz új izgalmas tartalmakat készíteni. Igyekszel minél több rádmutató hivatkozást építeni.

Az eredményeidet nyomon követheted automatikusan is. Erre való a Google Analytics illetve a linkek létrejöttének automatikus ellenőrzése.

Elsőre nehéz megmondani, hogy milyen sikeres volt a kereső optimalizálás, ezért is kell folyamatosan nyomon követni a munkádat. Ráadásul így fel tudod mérni, hogy mely témák voltak sikeresebbek és abba az irányba tudod bővíteni a honlapod tartalmát. Ne ess abba a hibába, hogy más oldalakról másolsz át szövegeket, ezt a Google sem szereti.

Pár hónap alatt az is ki fog derülni, hogy az általunk kitalált kulcsszavakat érdemes erőltetni vagy inkább azokat, amikre az értékes látogatók érkeznek. Hogy mi az értékes látogató? Az, amelyik pénzt hagy nálad. A többi csak bámészkodó tömeg.

Ám ez mind munkaigényes folyamat. Ezért ha azonnali eredményeket is el akarsz érni, akkor mindenképp érdemes gyorsabb reklámozási megoldást is igénybe venned az elején. Ilyen lehet pl.: a facebook és a Google adwords reklám.

 Sok sikert és kitartást. Nagy kaland ez és ha kitartóan csinálod megváltoztatja az életed.

 


Ha találtál valami hasznosat a cikkben, nyomj egy tetszik gombot:

mennyire vagy ügyes domaines?

Kérlek írj egy köszönömöt, ha tetszett!

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Mi ez, hova kerültem?

A domainflotta.hu honlap tudásbázisát nézed éppen. Rengeteg leírást és szoftveres segítséget adunk, amivel megnövelheted a forgalmad. Vagy épp megvalósíthatod az ötleted.




domain tárhely regisztráció



Ezeket már olvastad?



Dropbox használata és telepítése

Régóta ismerem ezt a szolgáltatást, azonban csak pár hónap...

Megnézte: 67422 ember
8 trükk amivel meghódítod a YouTube csúcsát

Ehhez elõször kicsit vissza kell ugranunk az idõben 2005-be, amikor is a&nbs...

Megnézte: 13565 ember
Domain átirányítás

Domain nevet csak ip címre vagy dns címekre lehet irányítani. Az ip cím formátuma: 127.0.0....

Megnézte: 12971 ember
Mennyi idõ alatt készül el a .hu domain nevem?

A leggyakoribb eset Az új domain szabályzat szerint 4 munkanap alatt elbírálják a doma...

Megnézte: 12636 ember
Levelezés saját domain névvel - Gmailen keresztül

Ez az információ már elavult. A Google megszüntette a Gmail összek&ou...

Megnézte: 12108 ember
Hogyan tudok html kódot beilleszteni az oldalamba?

 Mire jó?Nagyon sok olyan eset van, amikor be kell illeszteni egy html kódot az oldalba. Ez...

Megnézte: 11677 ember
Mutathat-e egy tárhelyre több domain?

 Válasz: Igen Az osztott tárhelyeinkrõl a több honlap egy tárhelyen menüpontban olvasha...

Megnézte: 9737 ember
Mysql optimalizálás és honlap gyorsítás

Ebben a cikkben fõleg technikai információkat fogunk megosztani arról, hogy a mysql lekérése...

Megnézte: 9203 ember
Regisztráció tematikus katalógusokba

Linkgyûjtemény | Tematikus Linkek | Link regisztrációA linkgyûjteményekbe és te...

Megnézte: 9164 ember
Adwords kupon ingyen

Használj kupon kódokat, hogy teszteld az elsõ kampányod sikerét. ...

Megnézte: 8933 ember